REQ


Oooooooh myyyyy goodnessssss!!! Har ni sett vad fint! Och SÅ MYCKET!! Jag har nu börjat en nagelterapeut-utbildning, och detta var allt som vi fick första dagen :D Och det här är bara manikyr delen (!!!!)

Hela denna vecka har vi arbetat med just manikyr! SÅ HIMLA KUL!! Har även haft totalt 9 modeller på tre dagar, och oj vad kul det har varit :D Nu är det ca 2 veckors "ledighet" då vi ska öva hemma inför både det praktiska och även det teoretiska provet i manikyr som är den 26e februari. Och sen dagen efter börjar vi med gel!! Är så galet taggad så ni anar inte.

Nu måste jag egentligen sätta mig och plugga, men innan det ska jag och min bae ut på en PW!

PUSS ♥
DeNails, Life, New in | DeNails, Naglar, Nails Uppsala, REQ | |
#1 - - Nathalie:

Hitta din blogg nyss och älskar den :) men har några frågor till dig.. Visst vill du bli skådespelerska/arbeta inom filmbranschen (?). Själv drömmer jag om att bli skådespelerska. Jag går på teater på fritiden och älskar det! Har 1,5 år kvar på gymnasiet... Sen har jag möjligheten att plugga utomlands och då vill jag givetvis gå nån skådespelar utbildning i typ England eller USA.. Vill ju inte bli skådespelare i Sverige, utan jag siktar på att bli som typ Alicia Vikander som lyckats väldigt bra! Men har du några tips på hur man börjar? Jag har aldrig haft nåt riktigt jobb inom film, bara gått på teater och haft pjäser... Du får gärna dela med dig av några skådespeler tips om du har några. Uppskattar svar :)
Kram

Svar: Hej! Vad kul att du hittat hit, och jättekul att du vill bli skådis! :D Du har helt rätt, mitt mål är att kunna försörja mig på skådespeleriet. Enklast är nog om du (som Alicia) blir stor här i Sverige först och får testa på och känna på hur det är, och SEN när du får möjligheten, slå igenom utomlands. Så har de flesta gjort och så ser även min plan ut :) (MEN, allt är möjligt ;)). Mitt tips såhär i början är att du signar upp dig på statist.se och söker alla jobb du passar in på och kan. Så u kan bygga upp ett ordentligt CV. Sen är också kontakter superviktigt har jag märkt. Så gå på workshops, mingel, filmfestivaler, osv och skapa dig ett nätverk! Du får gärna kika in på min skådisblogg och hänga med där: http://deniseacting.blogg.seLycka till!! :D
KRAM
Denise Wessman

Upp